ov, mr en gmr
Ouderraad (OR)

Het bestuur van de vereniging, de Ouderraad, bestaat uit minimaal 7 leden, waarvan één tevens directie- of teamlid is. De zittingsduur is drie jaar en aftredende leden zijn eventueel direct voor een nieuwe en laatste periode beschikbaar.

Samen met de teamleden zit de ouderraad in commissies om bepaalde activiteiten te organiseren, zoals Sinterklaas, Kerst, Carnaval en het paasontbijt. Maar ook activiteiten als het verkeersexamen en de avondvierdaagse wordt door ons verzorgd.

Dit houdt in dat we niet alleen limonade schenken en boodschappen doen, maar dat we actief meedenken en mee organiseren.

Leden van de ouderraad 2023-2024
  • Klaartje van Trier (voorzitter)
  • Angela Bleij
  • Astrid van Pelt
  • Roy van de Ven
  • Kalle van de Wall (penningmeester)
  • Joost van Hengstum
  • Hanneke van Sommeren
  • Louise Griffioen
Contactpersoon vanuit het team is Laura Wortman-van Woudenberg

Medezeggenschapsraad (MR)
De inspraak en medezeggenschap van ouders en leerkrachten is geregeld via de medezeggenschapsraad (MR). De MR is een belangrijk orgaan binnen de schoolorganisatie. Deze raad bestaat voor onze school uit twee ouders en twee leerkrachten, die rechtstreeks door en uit de geledingen gekozen worden. De directeur is adviserend lid. De medezeggenschapsraad denkt onder andere mee over beleidsmatige zaken, begroting en personele inzet.

Over een aantal zaken wordt de MR gevraagd in te stemmen met of advies uit te brengen over beleidszaken aan het bestuur (SKOR). De vergaderingen van de MR zijn openbaar. Heeft u punten die extra aandacht vragen, neem dan contact op met een van de MR-leden via mr@carolusschool.nl.

Leden van de medezeggenschapsraad:

Oudergeleding
  • Gert Oosterveld
  • Mendel Borgmans
Teamgeleding
  • Marieke Hamerling
  • Laura Wortman-van Woudenberg
Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad SKOR (GMR)
Voor alle scholen samen is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). Deze houdt zich bezig met zaken die alle scholen aangaan. De GMR heeft instemmings- en adviesbevoegdheid op een groot aantal beleidsonderdelen, zoals onderwijskundige doelstellingen, meerjarenplannen, financieel beleid, huisvesting, ICT en personeelsbeleid. De GMR heeft ook initiatiefrecht en daarmee de mogelijkheid om zelf beleidspunten in te brengen bij het bevoegd gezag op SKOR-niveau. De GMR bestaat uit tien leden: de helft ouders en de andere helft personeelsleden.

De GMR heeft als doel zoveel mogelijk bij het ontstaan van beleid betrokken te zijn en niet pas als het is uitgewerkt. De GMR-leden hebben daarom regelmatig contact met de bovenschoolse beleidsgroepen. In die beleidsgroepen werken (onder andere) directeuren en bestuursleden aan de gestelde doelen en de uitvoering van beleid. De GMR heeft uiteraard nauw contact met de scholen. Alle GMR-leden zijn contactpersonen voor één school binnen SKOR, zodat inbreng van alle scholen geborgd is.

De gmr is bereikbaar via gmr@skor-scholen.nl