Hier zijn wij trots op
Samen
Wij streven naar een doorgaande lijn in de ontwikkeling van onze leerlingen. Wij zijn een brede school met een kinderdagverblijf en een voor- en naschoolse opvang. Vanaf het moment dat de leerlingen bij ons binnenkomen, tot het moment dat ze de school verlaten, bieden we een gestructureerde en stimulerende omgeving die aansluit bij hun groei en behoeften. Hierbij staat met plezier naar school gaan centraal. Een fijne leeromgeving bevordert niet alleen het leren, maar ook de sociale interacties met elkaar.

School in beweging
KBS Carolus blijft niet stilstaan; we bewegen mee met de tijd. We omarmen innovatie en verandering, zodat we kunnen inspelen op wat onze leerlingen en wat de maatschappij van ons vraagt. Actief bewegen is voor ons belangrijk, zowel in de klas als op het schoolplein. We maken gebruik van bewegend leren als middel om les te geven. We stimuleren zelfstandigheid en geloven sterk in de kracht van ieder kind. Ons doel is een sterke basis te leggen, zodat onze leerlingen vol vertrouwen kunnen bouwen aan hun toekomst.

Huiselijke sfeer

Onze school is een dorpsschool in Cothen. Wij hechten veel waarde aan persoonlijke aandacht en samenwerking. Dit is op alle niveaus zichtbaar. Iedereen op onze school kent elkaar. Er is een sterk saamhorigheidsgevoel aanwezig op school. Wij vinden het belangrijk dat leerlingen zich op school ‘thuis’ voelen Die huiselijke sfeer op onze school, zorgt ervoor dat elke leerling zich gezien en gewaardeerd voelt. Daarom zijn er in de gangen plekken gecreëerd waar leerlingen even rustig kunnen werken of tot rust kunnen komen. En iedereen kent elkaar op onze school, jong en oud gaan samen op onze school.

Structuur en regelmaat vormen de pijlers van ons onderwijs, hierdoor voelen leerlingen zich veilig en kunnen ze zich optimaal ontwikkelen. Het 5-gelijke dagenmodel draagt hier aan bij. Alle dagen hebben bijna dezelfde structuur. Hierdoor weten de leerlingen wat ze kunnen verwachten.